כל המידע על

קונדילומות ואיך נפטרים מהן

הרשימה של מחלות העוברות במגע מיני אינה קצרה, אך יש מחלות שנפוצות יותר מאחרות, כשאחת מהן היא הקונדילומה. מדובר במחלת מין שנגרמת שתוצאה מהידבקות בזן 6 או 11 של וירוס הפפילומה, והיא מתבטאת בהיווצרות של יבלות אזורי המפשעה, איברי המין, ופי הטבעת. הסכנה העיקרית בקונדילומה היא שהמחלה עלולה לעבור בקלות, וכדי למנוע זאת, עליכם לדעת כיצד מבצעים אבחון של קונדילומה וכיצד ניתן להיפטר מקונדילומות.

לפני הכל – מה היא קונדילומה?

כאמור, קונדילומה היא מחלת מין שעוברת במגע מיני, וליתר דיוק מגע מיני לא מוגן, והיא נגרמת כתוצאה מהדבקה בווירוס הפפילומה. אולם, בניגוד למחלות מין אחרות, קונדילומה לא עוברת בחדירה בלבד; מדובר במחלה שיכולה לעבור במגע בין עור לעוד, ואין הכרח שיתקיימו יחסי מין מלאים כדי שתהיה הדבקה.

תסמינים

כאשר יש הדבקה בקונדילומה, אתם תבחינו בתסמינים הבאים:

תסמינים,

  • יבלות באיבר המין/אזור המפשעה/פי הטבעת – קונדילומות מופיעות כיבלות בודדות או במקבצים דמויי כרובית. מדובר ביבלות רכות בעלות גוון אדמדם או ורדרד, וניתן לראות אותן באופן ברור.
  • תחושת צריבה קלה/חוסר נעימות – לעתים, קונדילומות גורמות לתחושת צריבה או אי נעימות שמפריעה לתפקוד היומי.

יבלות עלולות להיווצר ממספר סיבות, וכדי שניתן יהיה לטפל בקונדילומה באופן יעיל, חשוב ללכת לרופא עור ומין. במרבית המקרים, לא יהיה צורך לבצע בדיקות מעבר לבדיקה ויזואלית אצל רופא עור ומין מפני שיבלות קונדילומה הן בעלות מופע ייחודי ואינן דומות ליבלות מסוגים אחרים.

אם יש ספק, רופא עור ייקח ביופסיה של היבלות וישלח אותה לבדיקה כדי לאבחן אם אכן מדובר בקונדילומה או במחלת עור/מין אחרת. לאחר קבלת התוצאות ניתן יהיה לקבל טיפול עבור הקונדילומות ולהיפטר מהן באופן יעיל.

טיפול

טיפול קונדילומה: איך להיפטר מקונדילומות?

טיפול,

קונדילומות נגרמות כתוצאה מהדבקה בווירוס הפפילומה, ובמקרים רבים הנגיף יוצא מהגוף ללא טיפול – מה שמביא להיעלמות של קונדילומות ללא טיפול. ישנם מקרים שבהם קונדילומות חולפות מעצמן ללא טיפול וגם כאשר עדיין יש וירוס פפילומה בגוף, כך שרופאים מסוימים יאמרו לכם להתאזר בסבלנות ולחכות שהיבלות יחלפו מעצמן. מאחר ומדובר במטרד אסתטי וכזה שיכול לגרום להדבקות של אנשים נוספים, ניתן לקבל מספר טיפולים כדי להעלים קונדילומות, והם:

  1. 1. טיפול בחום – הסרת הנגעים באמצעות מחט חשמלית או באמצעות מכשיר לייזר ייעודי
  2. 2. טיפול בקור – הסרת הנגעים באמצעות חנקן נוזלי שמייבש את הקונדילומות ומאפשר להסיר אותן מהעור
  3. 3. ניתוח מקומי – הסרת הנגעים באמצעות חיתוך שלהם מהעור
  4. טיפול ביתי – אם אתם מעוניינים לטפל בקונדילומות ללא חיתוכים או הסרות כירורגיות, תוכלו לקבל מרשם לתרחיפים ומשחות שתוכלו להשתמש בהם בביתכם. הטיפולים הללו יעלימו את הקונדילומות לאורך מספר ימים/שבועות, ולכן חשוב לקחת בחשבון שהתוצאות לא יהיו מיידיות.

הטיפולים הללו בקונדילומות מאפשרים להעלים נגעים, אך הם לא מונעים הופעה של נגעים חדשים, ועליכם לקחת זאת בחשבון כאשר תקבעו טיפול. כדי למנוע קונדילומות, חשוב לקיים יחסי מין עם קונדום ולהגן על עצמכם עם כל שותף מיני, וכדי למנוע הדבקה של אחרים במחלה, מומלץ להימנע מיחסי מין עד לפתרון הבעיה.

עוד על

האתר למחלות מין והריון לא רצוי

השתמשו באמצעי הגנה

בדקו את עצמכם מידי פעם כנגד אותן מחלות, וזכרו, ניתן למנוע את רוב המחלות ע"י שימוש באמצעי מניעה בכל פעם שמקיימים יחסים. (בדגש על שימוש בקונדום)