כל המידע על

אמצעי מניעה לגברים

מה עוד יכול להיות מלבד קונדום? ובכן, כולנו מכירים את אמצעי המניעה הידוע והנפוץ בקרב גברים, אל מול מגוון רחב של אמצעי מניעה עבור נשים. אם כך, האם גם לגברים תהיה אופציית בחירה? בואו נראה.

 

קצת על הקונדום

היסטוריה

קונדום הוא אמצעי המניעה השכיח ביותר, הן מפני מניעת היריון והן מפני מניעת מחלות מין. הקונדום הוא מוצר עתיק שנולד במאה ה – 15 בצרפת. הקונדום עבר הרבה עד שהגיע אל צורתו הסופית ועשה את דרכו אל עבר העולם הגדול.

תחילה, הקונדום היה עשוי מחומרים עתיקים ולא יעילים במיוחד, עד שהגיע לתוצאה הטובה ביותר – חומר לטקס וחומרים דמויי קולגן. בנוסף, פותחו קונדומים היפואלרגניים למען אלו שאלרגיים לחומרי היסוד.

זריקת מניעה

זריקת מניעה פיתוח אוסטרלי מוצלח מאוד, על פי תגובות הרופאים, שהוכיח את יעילותו בניסוי שנעשה על 55 גברים, שאף לא אחת מבנות זוגן נכנסה להיריון והם לא חוו תופעות לוואי. מדובר על פרוצדורה המצריכה מעקב. הליך זה מערב בתוכו הורמונים ונעשה על ידי השתלת שתל המכיל הורמון טסטוסטרון, שיש להחליפו מדי ארבעה חודשים, וזריקת הורמון פרוגסטין שיש לעשותה כל שלושה חודשים. יעילותו של הליך זה הוא כ- 100% הצלחה, ובהליכו מונע ייצור זרע מחודש בעוד שההורמונים המוזרקים מדמים ייצור זרע.

אמצעי מניעה לגברים
אמצעי מניעה אפשריים לגברים

גלולות למניעה

גלולות למניעה בדומה לגלולות נשיות, גם עבור גברים מפתחים גלולות נגד היריון. הגלולות מכילות הורמונים כמו טסטוסטרון, פרוגסטרון ואנדרוגן המחלישים את ספירת הזרע הגברית ומסייעים במניעת התעברות. שיטה זו נוסתה בקרב 100 גברים שונים, ותוצאותיה הוכיחו את הטענה, כי הגלולה אכן מחלישה את ספירת הזרע וכי הן יכולות לשמש אמצעי בטוח ורלוונטי עבור גברים. ייתכן שאנחנו בדרך לשוויון בין המינים גם בנושא אמצעי מניעה? ובכן, אנחנו בדרך לשם.

מהם היתרונות?

הקונדום הוא אמצעי המהווה אחוזי הגנה גבוהים, כמעל 90%, מפני מחלות מין והיריון לא רצוי.

אם נבקר לחנויות הפארם השונות, נוכל להבחין במגוון רחב של קונדומים על המדפים. אלו, נועדו בכדי למקסם את החוויה עד כמה שניתן, לגוון אותה ולאפשר כמובן הגנה מרבית. 

הקונדום מתאים לזוגות שבוחרים לא להשתמש באמצעי מניעה נשיים, ליחסי מין מזדמנים, לאנשים שמקיימים יחסי מין מרובים ושומרים על עצמם מפני מחלות, לכל אדם שהיא או בת זוגו לא משתמשים באמצעי מניעה נשיים וכמובן, לאלו שנשמרים מפני מחלות מין – קונדום זו הדרך היחידה.

קשירת צינורית הזרע

אמצעי מניעה נוסף

קשירת צינורות הזרע

אופציה זו נפוצה מאוד בקרב גברים בארה"ב ובאנגליה, המשמשת כאמצעי הגנה יעיל ביותר עבור היריון לא רצוי ומאפשרת לגבר חופש תנועה מוחלט.

ניתוח זה אופציונאלי לגברים שהחליטו שלא להרחיב את התא המשפחתי שלהם, אלו שנמנעים מהיריון לא רצוי ואלו שחוששים מגניבת זרע לא רצויה.

מהו מהלך הניתוח?

הניתוח נעשה בהרדמה מקומית או טשטוש ואורך בין חצי שעה לשעה. בעת הניתוח, חותכים חלק קטן מצינורות הזרע, מרחיקים אותם וקושרים את שני הקצוות של צינורות הזרע החתוכים, וסוגרים אותם על ידי צריבה.

האם זה פוגע בתחושת ההנאה?

רבים נוטים לחשוב כי אופציה זו עלולה לפגוע בהנאה, ובכן הנחה זו מוטעית. הניתוח אינו משנה את רמת ההנאה בקיום יחסי מים ומהווה את אותה האורגזמה.

נוזל הזרע אינו נפגע בניתוח והוא מהווה כ – 95% מהנוזל הנפלט. 5% הנותרים, הם אותם תאי זרע האחראים להפריית הביצית, והם אלו אותם האחוזים המנוטרלים בעת הניתוח.

מהי רמת היעילות של הניתוח?

ובכן, אופציה זו מהווה יעילות גבוהה מאוד של מעל ל- 95% . בכדי לאפשר יחסי מין בטוחים לאחר הניתוח, יש לבצע 10 שפיכות יזומות מוגנות/ אוננות, על מנת לרוקן את תאי הזרע שאולי הצטברו במערכת הרבייה.

אם כך, חשוב לזכור, כי אם הגבר מתחרט לאחר זמן מה ורוצה להביא ילדים, קיימות בפניו שתי אופציות, ניתוח המחבר את צינורות הזרע או הפרייה מלאכותית.  

עוד על

האתר למחלות מין והריון לא רצוי

השתמשו באמצעי הגנה

בדקו את עצמכם מידי פעם כנגד אותן מחלות, וזכרו, ניתן למנוע את רוב המחלות ע"י שימוש באמצעי מניעה בכל פעם שמקיימים יחסים. (בדגש על שימוש בקונדום)