טריכומונס

מדובר במחלת מין הנגרמת מטפיל חד-תאי שנקרא "טריכומונס ואגינליס".

מליוני אנשים נדבקים בה כל שנה, אך הבשורה הטובה היא שקל מאוד לטפלה. הטפיל עובר דרך נוזלי הגוף, כמו נוזל הזרע, והפרשות מהנרתיק.

לא תמיד תרגישו שנדבקתם, אך במידה וכן, אצל נשים יתחיל גרד עז, וכאבים באזור הנרתיק והחלק העליון של הירכיים, ואצל גברים תהיה הפרשה רירית מהאיבר.

נשמע נורא? חכו יש עוד…

הידעת?

הווירוס עובר במגע מיני עם אדם שחולה במחלה. רוב הנשים יסבלו מהפרשה ירוקה או אפורה בעלת ריח רע, ומגירוד. אצל גברים יכולה להיות הפרשה רירית מהפין.

טריכומוניאזיס

חשוב לזכור

אפשר למנוע הדבקות במחלה על-ידי שימוש באמצעי מניעה, ובעיקר בקונדום.
הטיפול במחלה הוא פשוט, אך ללא הטיפול, המחלה לא תעבור ואתם תמשיכו להדביק אחרים בכך.

טריכומונס

תתפלאו, אבל לרוב אין תסמינים לכך שנדבקתם, אך אתם עדיין יכולים להעביר את המחלה לבני זוגכם.

נשים לרוב תסבלנה מדלקות בוואיגנה ובשופכה, וגברים בשופכה בפין או בבלוטת הערמונית.

אם אתם כן סובלים מסימפטומים זה יהיה עד חודש ממועד ההדבקה, ואתם עלולים לסבול מ:

• הפרשות בעלות ריח רע, בעיקר אצל הנשים, והן יכולות להיות בצבעי ירוק, צהוב ואפור.
  • הפרשות דמיות.
  • גרד עז באזור הוואגינה.
  • כאבים בזמן קיום יחסי מין.
  • כאבים בזמן מתן שתן.

הסימפטומים יכולים לבוא ולחלוף וקל לפספסם או לחשוב שהם ממקור אחר.

אם אתם חושדים שנדבקתם עליכם לראות רופא בקופת החולים, ובמידה ונמצאתם חיובים לטריכו, עליכם ליידע את הפרטנרים שלכם.

איבחון טריכומונס

אבחון ודרכי הטיפול

כאמור, מדובר במחלת מין, וכמוה, היא עוברת בזמן מגע מיני, ובמקרה הזה, דרך נוזלי גוף.

לא ניתן להידבק מנשיקה, חיבוק או משוב שירותים מאדם שיש לו את הווירוס.

רופא נשים שיחשוד שנדבקתם יערוך לאישה בדיקה גינקולוגית כדי לבדוק את פתח הרחם כדי לראות אם יש נקודות דמיות על קירות הוואגינה וצוואר הרחם, ולקחת משטח מההפרשות הנרתיקיות.

אצל גברים הרופא יקח גם משטח במידה וישנן הפרשות מהפין, לעיתים גם ילקח דגימת שתן.

כמעט ואין סיבוכים מהמחלה, אך נשים בהריון צריכות לטפל במחלה שכן הן מסכנות את ההריון בלידה מוקדמת ובמשקל נמוך של ילדן בזמן הלידה.

טיפול בטריכומונס

1. הגנה ומניעה נגד המחלה- שימוש קבוע באמצעי מניעה

הטיפול הוא על ידי מתן אנטיביוטיקה, ובדרך כלל זה יהי מטרונידאזול. אם הטיפול לא מגיב לאנטיביוטיקה, ניתן לחזור על הטיפול שוב ולנסות מינונים גבוהים יותר.

יש אנשים שלא מגיבים טוב לאנטביוטיקה, ולכן מומלץ לקחתה אחרי אוכל. בנוסף, אסור לשתות אלכוהול בזמן הטיפול.

אין לקיים יחסים בזמן הטיפול במחלה.

חובה לטפל הן בחולה והן בפרטנרים המיניים שלו.

ניתן להידבק במחלה שוב.