כל המידע על

ביקור ראשון אצל רופא הנשים

הביקור הראשון אצל הגניקולוג הוא מיוחד, מלווה באמוציות, בהתרגשות ומסמל איזשהי נקודת ציון בתהליך ההתבגרות ובמעבר מנערה – לבחורה. מה מחכה לכם שם? כיצד להתכונן לכך? והאם בדיקה אצל גניקולוג היא כואב? אל חשש. כל התשובות לשאלות כאן

מתרגשת לקראת הבדיקה הראשונה אצל הגניקולוג? חושש מכאבים וממה שמצפה לך שם? ישנן חששות ושאלות רבות, חששות מבדיקה פולשנית ומהצורך להיבדק בעירום, חששות מפני כאבים והתרגשות אשר מהולה בכל אלו, מכיוון שמדובר בנקודת ציון מקסימה לאורך תהליך המעבר מילדה לאישה.

פגישה ראשונה אצל הגניקולוג

באיזה גיל?


מרבית הנערות אשר מגיעות לפגישה ראשונה אצל רופא הנשים הן בטווח הגילאים 16-18, אך מנגד, ההמלצה היא להגיע לבדיקה ולהסתכלות ראשונית היא כבר בגיל 13-15.

כך או כך, גם במידה ועברת את הגיל המומלץ, הזמן החשוב והמדד הקריטי לבדיקה ראשונה אצל גניקולוג היא בשלות מינית ולכן, אם הינך פעילה מינית – הגיע הזמן להיבדק.
במרבית המקרים, הביקורים הראשונים סובבים סביב המחזור החודשי, תופעות לוואי, אי תקינות המחזור החודשי ואי סדירות המחזור החודשי.

בבדיקה הראשונה אצל הגניקולוג, במידה והגעת לבדיקה בעקבות אי סדירות ווסת, או במידה והגעת לבדיקה כללי בעקבות בשלות מינית – רופא הנשים יוכל להתאים עבורך גלולות למחזור סדיר, לענות על שאלות, הכוונות וייעוציים נוספים בנושא הווסת והמיניות.

מהי בדיקה גניקולוגית וכיצד היא מתבצעת?
הבדיקה הגניקולוגית, מתבצעת על מיטת הגניקולוג, הבדיקה מתבצעת לאחר קיום יחסי מין, במידה ואינך פעילה מינית, רופא הנשים יבצע בדיקה חיצונית הכוללת הסתכלות חיצונית. הבדיקה אינה כואבת אם כי היא אינה נעימה, אך מדובר בבדיקה קצרה.
את זכאית לבקש ליווי אחות או ליווי אם, חברה או קרובה מטעמך אשר תהיה נוכחת במהלך הבדיקה הגניקולוגית.

בטרם תיגשי לבדיקה הגניקולוגית, רופא הנשים ישוחח איתך על מנת לקבל תמונת מצב על מצבת הבריאותי, על מחלות רקע במידה ויש, על מחלות עבר ולאחר מכן רופא הנשים יחליט האם יש צורך לבצע את הבדיקה. תרגישי בנוח לשאול שאלת לקראת ולאחר הבדיקה.

ולסיכום,

הכנה למפגש הראשון עם הגניקולוג


אין הכנות מיוחדות ושונות שעלייך לבצע לקראת הבדיקה, אך יחד עם זאת עלייך להקפיד לרוקן את שלפוחית השתן לפני כניסתך לבדיקת הרופא.

דבר נוסף וחשוב, במידה וקיבלת מחזור אשר צפוי להמשך גם במהלך יום הבדיקה – מומלץ לדחות את מועד הביקור אצל הגניקולוג מהסיבה הפשוטה שהדם עלול לשבש תוצאות של בדיקות מסוימות. כמו כן, אין זה הכרח, מדובר בהמלצה בלבד.

המבוכה מהבדיקה עצמה, החשש מפני הכאבים והלחץ לקראת המעמד מובנים. אם כי עלייך לזכור שבסופו של דבר, תיהי חייבת לעשות את הצעד ולגשת לבדיקת גניקולוג. לכן אנו ממליצים לא לדחות למחר את מה שניתן לעשות היום, קבעי תור בהקדם ותשמחי לגלות שמדובר בבדיקה הרבה יותר קלה ופשוטה מכפי שדמיינת.

עוד על

האתר למחלות מין והריון לא רצוי

השתמשו באמצעי הגנה

בדקו את עצמכם מידי פעם כנגד אותן מחלות, וזכרו, ניתן למנוע את רוב המחלות ע"י שימוש באמצעי מניעה בכל פעם שמקיימים יחסים. (בדגש על שימוש בקונדום)