כל המידע על

איך להיות מוגנת בטיפול גניקולוגי

טיפול גניקולוגי נחשב לחוויה מלחיצה ומדאיגה עבור נשים רבות. מדובר בחוויה מביכה שבה את צריכה לחשוף את כל הפרטים הכי אינטימים שלך, הן בפן הפיזי והן בפן הרגישי. כדי שתוכלי לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, שתאפשר לשמור על בריאותך, הדבר החשוב ביותר הוא ההרגשה האישית שלך, קודם כל הרגשת הביטחון האישית שלך.

על מה תשימי את הדגש

ביטחון נפשי

מה בכלל אומר הביטוי ביטחון נפשי? בפועל הכוונה לעובדה שאישה יכולה להיות בטוחה שההגעה שלה לרופא הנשים לא תהיה חוויה משפילה, טראומטית או מפחידה. אישה אשר מגיעה לרופא הנשים בהרגשה שהיא הולכת להיפגע אצלו לא תוכל לדבר בפתיחות וכל ביקור אצל הרופא יהפוך לנטל וטראומה.

בחירת הרופא הנכון

בשביל להימנע מהרגשות השליליים הללו בעת ההגעה לרופא הנשים, צריך בראש ובראשונה לבחור את הרופא הנכון והמתאים לך ביותר. בשביל לעשות כן, ייתכן שתצטרכי לעבור בין מספר רופאים שונים עד אשר תגיעי לרופא שיתאים לך.

הדרך העיקרית למצוא רופא מומלץ הינה דרך המלצות. ניתן לקבל המלצות מחברות או בנות משפחה אשר יעידו שהן מרוצות מהרופא שלהן. דרך נוספת היא חיפוש המלצות באינטרנט. קיימות קבוצות ברשתות החברתיות וגם באתרי הקופות בהן ניתן לקרוא את הדעה של נשים אחרות אודות אותו הרופא.

שאלי שאלות

המלצה נוספת וחשובה מאוד בעניי היא לשאול שאלות. כדי להרגיש בטוחה עם הטיפול, בדיקה או פשוט ההסבר של הרופא עליך להבין את הדברים לעומקם. במידה והרופא מתכנן לבצע לך בדיקה גופנית, שאלי אותו מה התהליך שצפוי לקרות, כמה זמן הוא יארך והאם מדובר בתהליך שגרתי.

כמו כן, שאלי שאלות על הממצאים שהרופא מוסר לך, האם מדובר במשהו חריג? כיצד מטפלים? האם יש טיפול מונע וכו'.

זכרי תמיד, אל תתביישי, זה הזמן שלך עם הרופא ומגיע לך לקבל את כל המידע שאת זקוקה לו (זו אחת מהזכויות שלך בתור מטופלת).

על הבדיקה

על הביטחון שלך

אחד החששות של נשים רבות מגיע מהעובדה שרופא הנשים מטפל באיברים האינטימיים ביותר שלנו. ברוב המקרים במהלך בדיקה גופנית אנחנו נמצאות ללא בגדים באזור פלג הגוף התחתון. הפחד כאן הוא גם ממעין השפלה והן מהטרדה.

שימי לב לזכויות שלך כמטופלת, ראשית את של ההתפשטות את אמורה לעשות מאחורי פרגוד ללא נוכחות הרופא. רק לאחר שאת ישובה על כיסא הטיפולים, הרופא יכנס אל החדר. שנית אם את מעוניינת בכך את יכולה לבקש סדין לכיסוי של פלג הגוף התחתון שלך.

המצאות של מלווה

אחת הדרכים להרגיש בטוחה בזמן בדיקה או שיחה עם רופא הנשים היא הימצאות של מלווה עליו/עליה את סומכת. המלווה יכול להיות, אמא, חברה, בן/בת זוג. שימי לב שבמידה ויש פרטים שאינך רוצה שהמלווה ישמע, את יכולה לבקש ממנו לחכות מחוץ לדלת. מטרת המלווה היא שמירה על הביטחון שלך.

כמו כן, במידה והגעת ללא מלווה אך את רוצה שיהיה איתך מישהו בחדר בזמן הבדיקה את יכולה לבקש מהאחות או מהמזכירה במרפאה שיכנסו וילוו אותו.

בתוך המרפאה

הכל צריך להיות נקי!

שימי לב, שרוב הכלים בהם הרופא משתמש בכדי לבדוק אותך הם כלים רב פעמיים. בחלק מהמקרים הכלים הללו עוברים חיטוי ובחלק אחר שמים עליהם הגנה חד פעמית כדוגמת קונדום. החיטוי הזה הוא חשוב מאוד בכדי למנוע מעבר של מחלות מין בין מטופלת אחת לשנייה. רוב הרופאים מקפידים מאוד על לבישת כפפות וחיטוי של כל הכלים. את יכולה לוודא את זה ולדרוש מהרופא לבצע את התהליכים הללו. במידה ואת מרגישה שהוא אינו מבצע את החיטוי והשמירה הנדרשים, אל תמשיכי בבדיקה. זו הפרה בוטה של הזכויות שלך וזה יכול להוביל לפגיעה בבריאות שלך.

שימי לב שההרגשה של ביטחון היא הרגשה אינדיבידואלית לכן אל תתני לאף אחד לספר לך איך את אמורה להרגיש ומה תקין ומה לא. אם את אינך מרגישה בנוח זו זכותך.

 

פעם ראשונה אל רופא הנשים? קראי כאן על הביקור הראשון אצל הגניקולוג.

עוד על

האתר למחלות מין והריון לא רצוי

השתמשו באמצעי הגנה

בדקו את עצמכם מידי פעם כנגד אותן מחלות, וזכרו, ניתן למנוע את רוב המחלות ע"י שימוש באמצעי מניעה בכל פעם שמקיימים יחסים. (בדגש על שימוש בקונדום)