כל המידע על

הריון לא רצוי אצל נערות

אם את מתחת לגיל 18 ונכנסת להיריון לא רצוי, אינך מחויבת לערב את הורייך או את האחראים עלייך בתהליך. לפניך כל הפרטים והמידע כדי להתמודד עם הסיטואציה.

לפני הכל – איך תדעי בוודאות שאת בהיריון?

כיום ישנן שתי דרכים עיקריות לגילוי היריון, הראשונה לא תמיד מדויקת, השניה בהחלט מדויקת:

בדיקת היריון – בדיקת היריון ניתן לרכוש בכל בית מרקחת, אבל חשוב לציין שאם לא עבר מספיק זמן מהמועד בו להערכתך נכנסת להיריון, ייתכן והתוצאה בבדיקה תצא שלילית, למרות שאת בהיריון. אם את רוצה להיות בטוחה לגבי ההיריון ולבצע בדיקת היריון, תוכלי לסמוך עליה אם תבצעי אותה רק לאחר שעבר מועד המחזור שהיה אמור להגיע ולא הגיע. לפני כן, אם לדוגמא קיימת יחסי מין ואת חושבת שנכנס להיריון ואת מבצעת בדיקת היריון ארבעה או חמישה ימים לאחר האירוע, לא בטוח בכלל שהתוצאה תצא חיובית, וחשוב לזכור זאת.

בדיקת דם – בדיקת דם היא הרבה יותר מדויקת מבדיקת היריון, וגם כאן יש להמתין כ-14 יום מהמועד של קיום יחסי המין, על מנת לקבל תוצאה ודאית. את בדיקת הדם תוכלי לבצע בקופת חולים במקום מגורייך, ואינך צריכה לחשוש מדיסקרטיות, אף אחד לא כותב על ההפנייה "בדיקת דם לגילוי היריון", אלא רושמים את ספירת הדם שיש לבצע אשר מגלה בתוצאותיה שהורמונים מסוימים פעילים הרבה יותר, וזה מצביע על היריון.

מידע חשוב

אני בהריון, מה עושים מכאן?

גילית שאת בוודאות בהיריון – איך ממשיכים מכאן?

קודם כל, מומלץ לא לעבור את התהליך והתקופה הזו לבד, ואין זה משנה אם את מעוניינת להמשיך בהיריון או לא. אם יש לך אפשרות לשתף את הורייך עשי זאת, רוב הסיכויים שהם יפתיעו אותך בתגובתם ויעשו הכל כדי לעזור לך לעבור את התקופה. אם את מרגישה שאין באפשרותך לפנות להורייך, אולי יש דמות מבוגרת אחרת בסביבתך שתוכלי לפנות אליה. דודה, יועצת בבית הספר, מורה, שכנה, הורים של חברה? השתדלי להיעזר ולהיתמך, ולא לעבור את זה לבד.

מבחינה פרקטית, במידה ואת לא רוצה להמשיך את ההיריון, ההליך שאת עוברת זהה כמעט להליך אותו עוברות נשים שאינן קטינות ורוצות לבצע הפסקת היריון.

דבר ראשון, ועדה להפסקת הריון

ועדה להפסקת היריון

החוק בישראל אומר כי כל אישה אשר רוצה לבצע הפסקת היריון, כלומר הפלה, צריכה לעמוד בפני ועדה להפסקת היריון ולקבל את אישורה. הפנייה לוועדה ניתן לקבל על ידי פנייה לרופא המשפחה. במקרה של קטינות מתחת לגיל 17 וגם במקרה של נשים שאינן נשואות, הוועדה מאשרת את הפסקת ההיריון. גם במקרה של אונס או היריון שנובע כתוצאה מיחסים אסורים, הוועדה מאשרת את ביצוע ההפלה.

חשוב לציין שכקטינה, אינך מחויבת בהסכמת הורייך לעמוד בפני הוועדה ולקבל אישור לעבור הפלה. דבר נוסף שחשוב לציין הוא שהוועדה שומרת על סודיות ואינה מדווחת לאף גורם על הנושא, גם כאשר את קטינה, אלא רק במקרים בהם יש סיכון, חלילה, לפגיעה או התעללות של קרוב משפחה או אפוטרופוס, במקרה כזה הוועדה כן תמסור את המידע לגורמים סוציאליים אשר תפקידם לסייע לך.

כמה עולה הוועדה?

עלות הפסקת היריון

בישראל, כל הפרוצדורה של הפסקת היריון לקטינות אינה כרוכה בתשלום ומתבצעת במסגרת קופת החולים. אם את מעדיפה לבצע את ההליך באופן פרטי וללא עירוב של קופת החולים, עלייך לשלם על כך.

 

קראי עוד עובדות חשובות על הפלה

עוד על

האתר למחלות מין והריון לא רצוי

השתמשו באמצעי הגנה

בדקו את עצמכם מידי פעם כנגד אותן מחלות, וזכרו, ניתן למנוע את רוב המחלות ע"י שימוש באמצעי מניעה בכל פעם שמקיימים יחסים. (בדגש על שימוש בקונדום)