כל המידע על

התקן מירנה

בין 30% ל-50% מהנשים המשתמשות במירנה, מקבלות מחזור רק אחת לכמה חודשים. אם את סובלת ממחזור ארוך, הכולל דימום מאסיבי, כאבי בטן חזקים ועוד תופעות לוואי לא נעימות, מומלץ שתשקלי לעשות שימוש בהתקן שיכול למנוע את חזרתה של הוסת מדי חודש או לצמצם את תופעות הלוואי, וגם מגן מפני הריון בלתי רצוי. הכירי את ההתקן ההורמונלי שיכול לספק אמצעי מניעה יעיל ב-99% לטווח ארוך, ויכול לעזור לך להתמודד עם המחזור החודשי, בנוסף.

לעוד מידע על התקנים, כנסי לאתר

מידע חשוב

איך זה עובד?

ההתקן העשוי מפלסטיק בצורת T , מוחדר לרחם ומשחרר סוג של הורמון פרוגסטין, אשר מסייע לעיבוי רירית צוואר הרחם, במטרה למנוע מהזרע להגיע לביצית ולהפרותה. זאת בנוסף לדילול רירית הרחם שמוביל לדיכוי חלקי של הביוץ והקטנת הסיכויים של הביצית המופרית להשתרש בדופן הרחם.

חשוב לי גם להתייחס לנושא ההורמונים, שמרתיע לא מעט נשים, כפי שאני חווה מהמטופלות שלי. ההתקן מירנה מכיל 52 מ"ג של הורמון הקרוי לבונורגסטרל, אשר נמצא לעיתים גם בהרכב של גלולות למניעת הריון. מכיוון שמשתחררות מנות קטנות של לבונורגסטרל לרחם, מגיעות כמויות מזעריות למחזור הדם.

כל היתרונות בהתקן אחד

מירנה הוא התקן תוך רחמי המאושר על ידי ה- ,FDA אושר לשימוש בישראל בשנת 1998, ובמרץ 2001 הוכנס לסל הבריאות. אמצעי הגנה זה מונע הריון עד 5-7 שנים מרגע התקנתו, ומתאים גם לנשים לפני או אחרי לידה, מניקות (אינו משפיע על אספקת החלב), ולמי שסובלת ממחזור מאתגר במיוחד. יתרונות נוספים כוללים את היעילות הרבה בטיפול בכאבי מחזור וגם הפחתת דימום מאסיבי וכבד, ממנו סובלות קרוב לרבע מהנשים בגילי 35 ומעלה., ואף הפסקתו לגמרי או קיצור הווסת.   חשוב גם שתדעי כי ברגע הוצאת ההתקן, חוזר המחזור באופן מיידי.

מתי עדיף להימנע מהשימוש במירנה?

  • אם את בהריון, אפילו במידה ויש חשד בלבד.
  • אם את סובלת מדימום מהנרתיק שמקורו לא ידוע.
  • אם את סובלת או שסבלת בעבר מדלקת באגן.
  • במידה וקיימות הפרעות ברחם כדוגמת שרירנים גדולים ועוד.
  • במידה ויש זיהום באיברי המין, או אם סבלת מזיהום חמור באגן במהלך 3 החודשים האחרונים לאחר ההריון.
  • במידה ויש לך סרטן של הרחם או צוואר הרחם, כך גם לגבי מחלת כבד, גידול בכבד, סרטן שד או כל סוג סרטן הרגיש לפרוגסטין.

עוד על

האתר למחלות מין והריון לא רצוי

השתמשו באמצעי הגנה

בדקו את עצמכם מידי פעם כנגד אותן מחלות, וזכרו, ניתן למנוע את רוב המחלות ע"י שימוש באמצעי מניעה בכל פעם שמקיימים יחסים. (בדגש על שימוש בקונדום)